Tematické oblasti v ŠKD

M. Zelinová (2012 s. 18) uvádza, že výchovná činnosť v ŠKD sa realizuje v týchto tematických oblastiach: ,, vzdelávacia, spoločensko-vedná, esteticko-výchovná, pracovno-technická, prírodno-enviromentálna, telovýchovná, zdravotná a športová."

    Vzdelávacia

      Cieľom vzdelávacej oblasti je pripraviť deti na vyučovanie. Vypracovať úlohy zadané školou, taktiež  stabilizovať, zafixovať  a precvičiť si vedomostí a zručnosti nadobudnuté  na vyučovaní. Najčastejšia forma pre utvrdenie učiva je didaktická hra.

Spoločensko-vedná  oblasť

      Cieľom spoločensko-vednej oblasti je u detí rozširovať pozornosť o spoločenský život. Rozvíjať poznatky o národných sviatkoch a významných dňoch, taktiež hrdinoch, dôležitých osobnostiach. Obohacovať poznatky o národných kultúrnych pamiatkach a krajine. Formovať deti k sociálnemu a spoločenskému cíteniu, empatii, sebahodnoteniu, sebarealizácii, sebareflexii, sebamotivácii. Vedie k úcte k ľuďom, rodičom a starým rodičom. Spoločensko-vedná oblasť sa delí  na etickú a národopisnú.

Pracovno - technická oblasť        

Cieľom pracovno-technickej oblasti je  zdokonaľovať pracovno-technické zručnosti. Osvojovať si manuálne zručnosti, rozvíjať motoriku a poznatky o materiáloch a aplikovať ich do praxe. Nadobúdať skúsenosti s prácou s papierom až po konštrukčné práce, práce s náradím.

Prírodno - enviromentálna oblasť

      Cieľom prírodno - enviromentálnej oblasti je  prehlbovať poznatky a formovať vzťah detí k prírode. Viesť k ochrane životného prostredia, kladnému vzťahu k prírode. Zabezpečuje to hlavne enviromentálna výchova, ktorej cieľom je naučiť sa chápať vzťahy a súvislosti medzi človekom a prostredím a vybudovať ekologické správanie. Vedomosti si osvojujú  hlavne cez ekohry.

Esteticko-výchovná oblasť

     Cieľom esteticko - výchovnej oblasti je rozvíjať schopnosti v hudobnej, výtvarnej, literárnej a dramatickej oblasti. Podpora smerovania k poznaniu, vnímaniu a prežívaniu hudby, literatúry a výtvarného umenia. Vytváranie estetického vzťahu ku skutočnosti cez tvorivé aktivity.

Telovýchovná, zdravotná a športová oblasť

     Cieľom telovýchovnej, zdravotnej a športovej oblasti je zlepšovať pohybové schopnosti. Fyzicky relaxovať. Upevňovať vzťahy v kolektíve. Naučiť sa rešpektovať pravidlá. Trénovať vytrvalosť, obratnosť, rýchlosť. Formovať  správny telesný rozvoj.

A. Kostelanský, 2013 s. 24 uvádza:  ,, Tematické oblasti v sebe zároveň obsahujú ďalšie oblasti výchovy najmä: rozumovú, mravnú, ekologickú, dopravnú a výchovu k rodičovstvu."

 
Zdroj: text z bakalárskej práce: M. Homolová, Rozvoj neverbálnej komunikácie cez edukačné aktivity v školskom klube detí, strana 41-42